Σημαντικό μέρος των παρατηρήσεων και προτάσεων που είχε καταθέσει η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ενσωματώνεται στο νομοσχέδιο για την εφαρμογή της αρχής της ίσης αμοιβής μεταξύ γυναικών και ανδρών για εργασία ίσης αξίας, το οποίο έχει κατατεθεί προς συζήτηση στη Βουλή.
Όπως επισημαίνει η Συνομοσπονδία, η ενσωμάτωση των προτάσεών της αποτελεί θετική εξέλιξη. Ωστόσο, τονίζει ότι η ουσιαστική σύγκλιση των αμοιβών και η εξάλειψη του μισθολογικού χάσματος δεν μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσω μέτρων διαφάνειας και ελέγχου.
Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, προϋπόθεση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ανισοτήτων αποτελεί η λειτουργία ισχυρών ελεγκτικών μηχανισμών, η περαιτέρω ενίσχυση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη σύναψη των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, καθώς και η διατήρηση ενός ουσιαστικού κοινωνικού διαλόγου με ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων.
Παράλληλα, η Συνομοσπονδία υπογραμμίζει ότι η αντιμετώπιση του μισθολογικού χάσματος απαιτεί ένα ευρύτερο και ολοκληρωμένο πλέγμα πολιτικών. Όπως αναφέρει, είναι αναγκαίες παρεμβάσεις που θα ενισχύουν τη γυναικεία απασχόληση, θα διευκολύνουν την επαγγελματική ανέλιξη των γυναικών και θα αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις διακρίσεις που εξακολουθούν να παρατηρούνται στην αγορά εργασίας.
Η ΓΣΕΕ υπενθυμίζει ότι το μισθολογικό χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών εξακολουθεί να αποτελεί πραγματικότητα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπλέον, επισημαίνει ότι οι ανισότητες είναι ακόμη πιο έντονες στο συνταξιοδοτικό πεδίο, καθώς οι διακρίσεις και οι ανισότητες που συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια του εργασιακού βίου αποτυπώνονται τελικά και στο ύψος των συντάξεων.
Η Συνομοσπονδία ξεκαθαρίζει ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την πορεία του νομοσχεδίου και την εφαρμογή του νέου πλαισίου, καταθέτοντας όπου απαιτείται συμπληρωματικές παρατηρήσεις και προτάσεις. Βασικός στόχος, όπως σημειώνει, είναι η περαιτέρω ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου και εφαρμογής της νομοθεσίας, η αποτελεσματική προστασία όλων των εργαζομένων και η πλήρης διασφάλιση της αρχής της ίσης αμοιβής για εργασία ίσης αξίας.
Καταλήγοντας, η ΓΣΕΕ τονίζει ότι η επιτυχία του νέου θεσμικού πλαισίου θα κριθεί στην πράξη, μέσα από τη μείωση του μισθολογικού χάσματος και τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών και ίσης μεταχείρισης για όλες και όλους στον χώρο εργασίας.
www.ertnews.gr















