Σταθερή παροχή νερού για τους αγρότες στην Κωπαϊδα, εξασφαλίζει το πλωτό αντλιοστάσιο που τέθηκε σε λειτουργία στην Υλίκη, παρουσία του Yπουργoύ Περιβάλλοντος και Ενέργειας. «Χωρίς το πλωτό αντλιοστάσιο που ολοκλήρωσε η ΕΥΔΑΠ, σε χρόνο ρεκόρ 40 ημερών, η μισή παραγωγή θα είχε μείνει χωρίς νερό το καλοκαίρι», τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου.
«Επειδή η στάθμη την τελευταία τριετία είχε μειωθεί κατά 12 μέτρα, χρειάζεται το πλωτό αντλιοστάσιο για να μπορεί να στέλνει το νερό στις χερσαίες υποδομές. Πρόκειται για μόνιμη λύση, γιατί και η άρδευση των αγροτών και η ύδρευση της Αττικής αντιμετωπίζονται με την ίδια ευθύνη και συνέπεια», τόνισε ο κ. Παπασταύρου.
«Ο Περιφερειάρχης κύριος Σπανός είχε προειδοποιήσει για πρόβλημα στο κωπαϊδικό πεδίο αναφορικά με τη μισή παραγωγή, δηλαδή περίπου 150.000 στρέμματα ζητώντας να λειτουργήσουμε για πρώτη φορά όχι πυροσβεστικά αλλά προληπτικά. Γιατί ξέρετε, όταν ζητάς από τον πολίτη να είναι υπεύθυνος και συνεπής στο θέμα του νερού, πρέπει πρώτα απ’ όλα η ίδια η Πολιτεία να το κάνει αυτό. Και αυτό ακριβώς κάναμε. Και αυτό είναι μια απόδειξη ότι όταν η Αυτοδιοίκηση, η Περιφέρεια και η ΕΥΔΑΠ συνεργαζόμαστε, μπορούμε να βρούμε γρήγορες και υπεύθυνες λύσεις πριν προκύψει το πρόβλημα», είπε ο κ. Παπασταύρου.
Η άρδευση του Κωπαϊδικού πεδίου, έκτασης άνω των 300.000 στρεμμάτων, αποτελεί ένα σύνθετο εγχείρημα, το οποίο βασίζεται όχι μόνο στα διαθέσιμα επιφανειακά ύδατα της περιοχής, αλλά και σε πρόσθετες πηγές υδροδότησης, χωρίς τις οποίες η κάλυψη των αρδευτικών αναγκών είναι αδύνατη.
Οι βασικές πηγές υδροδότησης
- Κρατικές γεωτρήσεις στην περιοχή Χαιρώνειας – Μαυρονερίου
- Μεταφορά περίπου 7.000.000 κ.μ. νερού από το κανάλι του Μόρνου μέσω του αντλιοστασίου Διστόμου, κατόπιν προγραμματικής σύμβασης με την ΕΥΔΑΠ
- Η άντληση νερού από τη λίμνη Υλίκη
www.ertnews.gr















