Μετά το Ριζοβούνι όπου στο πολύ πρόσφατο παρελθόν είχαμε επιθέσεις άγριων ζώων(πιθανότατα λύκων) σε κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, ανάλογο δυσάρεστο γεγονός καταγράφηκε και στην Κρανιά, με κτηνοτρόφο πολύ μικρής μονάδας να βρίσκει σκοτωμένα 10 πρόβατα.
Την πληροφορία του KarditsaLive.Net επιβεβαίωσε ο πρόεδρος της Τ.Κ. κ. Καραμπέκος, επισημαίνοντας ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχαν τέτοια φαινόμενα στην περιοχή. Τόνισε ότι οι επιθέσεις δεν μένουν στην θανάτωση ενός ζώου για να τραφεί αλλά θανατώνονται πολύ περισσότερα, ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό του λέγοντας πως οι λύκοι αν βρουν μία φορά τροφή, δύσκολα εγκαταλείπουν το σημείο.
Για το θέμα η ηλεκτρονική μας εφημερίδα απευθύνθηκε στο γραφείο θήρας του Δασαρχείου Καρδίτσας και μίλησε με την υπεύθυνη κ. Αγναντοπούλου η οποία επισήμανε πως σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως έγινε και στο Ριζοβούνι, το Δασαρχείο προχωρά σε ενημέρωση του Υπουργείου και της Περιβαλλοντικής Οργάνωσης για την άγρια ζωή και την φύση «Καλλιστώ» ενώ επισκέπτεται και το σημείο του συμβάντος για να δοθούν οδηγίες στον κτηνοτρόφο.
Είπε πως πρόκειται για ένα φαινόμενο που δεν είναι σπάνιο και έχουν καταγραφεί ανάλογα κατά το παρελθόν. Σημείωσε, δε, πως η βασικότερη αιτία είναι ότι τα άγρια ζώα βρίσκουν εύκολή πρόσβαση σε τροφή και αυτό είναι που θα πρέπει να περιοριστεί στο ελάχιστο.
Θα πρέπει οπωσδήποτε τα ζώα της μονάδας να βρίσκονται το βράδυ σε καλά περιφραγμένο χώρο, θηλυκά τσοπανόσκυλα που είναι σε οίστρο θα πρέπει να περιορίζονται καθ’ όλη την διάρκειά του, θα πρέπει να αποφεύγεται η ανεξέλεγκτη απόρριψη νεκρών ζώων ή ακόμα και υπολειμμάτων τροφών, όπως και η ρίψη υπολειμμάτων τροφών σε κάδους που βρίσκονται μέσα ή κοντά σε δάσος.
Οι λύκοι που κάνουν αυτές τις επιθέσεις υπογράμμισε η κ. Αγναντοπούλου είναι κυρίως νεαρά και άπειρα ζώα, που λόγω ακριβώς της απειρίας τους και της έλλειψης φόβου που αυτή γεννά προσεγγίζουν πιο εύκολα κατοικημένες περιοχές ή γέρικα ζώα και ασθενικά που βρίσκουν έτσι πιο εύκολα τροφή. Σε κάθε περίπτωση είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία ζώα που ζουν εκτός αγέλης.
Σε ότι αφορά στους κινδύνους για τον άνθρωπο η κ. Αγναντοπούλου ήταν καθησυχαστική, λέγοντας πως είναι πολύ χαμηλός. Αν κάποιος συναντήσεις λύκο σε μακρινή απόσταση δεν χρειάζεται να τον ενοχλήσει και αν είναι σε κοντινή δεν πρέπει να τον πλησιάσει αλλά ούτε και να τρέξει. Θα πρέπει να έχει οπτική επαφή μαζί του και αν προσπαθήσει να τον προσεγγίσει ο λύκος να κάνει θόρυβο με οποιοδήποτε τρόπο και μέσο, αφού φοβούνται και ο θόρυβος τους απωθεί.
Π.Κ.















