Τα νέα από το Βελεστίνο και τον Δήμο Ρήγα Φεραίο

Δ. Κουρέτας: Το φθινόπωρο θα έχουμε εικόνα των παρεμβάσεων από το master plan της Καρδίτσας

Το φθινόπωρο θα έχουμε εικόνα των παρεμβάσεων που προτείνει το master plan για την Καρδίτσα και ειδικά στον Καλέντζη όπου εντοπίζεται το βασικό πρόβλημα.

Αυτό τόνισε ό περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας, στα πλαίσια απάντησης που έδωσε στον επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Τάσο Τσιαπλέ, στα πλαίσια ερώτησης του δευτέρου για την πορεία της αντιπλημμυρικής προστασίας στη Θεσσαλία. Ερώτηση που φιλοξένησε αναλυτικά το KarditsaLive.Net.

Ακόμα ο περιφερειάρχης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να έχουμε δημοπράτηση έργων από το εν λόγω master plan μέχρι τέλος του 2026.

Η αντιπλημμυρική προστασία είναι έργο πλέγματος φορέων, απάντησε αρχικά ο κ. Κουρέτας, στο οποίο περιλαμβάνεται η Περιφέρεια που έχει να κάνει με γενικότερες παρεμβάσεις στα ποτάμια και είναι και το υπουργείο με το υπερταμείο που έχει να κάνει με μεγάλα φράγματα όπως το Μουζάκι, ο Ενιπέας και η Πύλη και την ορεινή υδρονομία αλλά και η ΔΑΕΦΚ που έχει να κάνει με τις αποκαταστάσεις.

Στη συνέχεια ο περιφερειάρχης είπε ότι έχουν γίνει πολλές αποκαταστάσεις σε διάφορα σημεία, οι οποίες δεν λογίζονται ως αντιπλημμυρικά έργα.

Προχώρησε στις παρουσιάσεις πινάκων με αντιπλημμυρικά αυτή τη φορά έργα 42 εκ. που έχουν ξεκινήσει από το Φθινόπωρο του 2025 και τα περισσότερα έχουν ολοκληρωθεί, όπως και με έργα, επίσης αντιπλημμυρικά που έχουν πάρει περιβαλλοντική αδειοδότηση. Παράλληλα έδειξε διαφάνειες με έργα που έχουν μελέτες.

Τα έργα των 42 εκ, σύμφωνα με πίνακα που έδειξε είναι 40 και τα 3 αφορούν στην ΔΤΕ της Περιφέρειας(15 εκ), 6 την Π.Ε. Καρδίτσας(6 εκ), 8 την Π.Ε. Λάρισας(6 εκ), 19 την Π.Ε. Μαγνησίας(7 εκ) και 4 την Π.Ε. Τρικάλων(8 εκ).

Το πιο σημαντικό τόνισε είναι ότι γίνονται μελέτες που δεν υπήρχαν και αφορούν αφενός στον Πηνειό που είναι σε τρία κομμάτια και αφετέρου στο master plan της Καρδίτσας. Ειδικά για το master plan τόνισε ότι είχε αρχίσει από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, η σύμβαση υπογράφτηκε το καλοκαίρι του 2024 και τα πρώτα έργα θα προταθούν σε λίγους μήνες.

Το master plan συνέχισε έχει τον Καλέντζη που είναι το βασικό κομμάτι του προβλήματος της Καρδίτσας και οι παρεμβάσεις, που προβλέπονται σε συγκεκριμένα σημεία, θα βασίζονται στην φύση και θα αφορούν την δημιουργία πλημμυρικών ζωνών. Καλύτερη όμως εικόνα θα έχουμε τον Σεπτέμβριο, ίσως και τον Οκτώβριο και τα πρώτα έργα ίσως να δημοπρατηθούν ως το τέλος του χρόνου.

Στη συνέχεια ο κ. Κουρέτας έδωσε στοιχεία σύγκρισης Daniel και Byron που υποστήριξε ότι αποδεικνύουν ότι έχει βελτιωθεί η κατάσταση και αναφέρθηκε και στην ορεινή υδρονομία ενώ σημείωσε ότι έχουν εγκριθεί από το υπουργείο σχετικά κονδύλια για τα Δασαρχεία.

Ανικανοποίητος από την απάντηση δήλωσε ο κ. Τσιαπλές, που τόνισε ότι δεν απαντήθηκε το πως έχει βελτιωθεί κατά 40% η αντιπλημμυρική προστασία, όπως ισχυρίζεται σε σχετικό βίντεο ο κ. Κουρέτας.

Ο περιφερειάρχης επανέλαβε πως από την τοποθέτησή του γίνεται φανερή η βελτίωση και η πρόοδος των αντιπλημμυρικών έργων.

Π.Κ.

.

 

Πηγή www.karditsalive.net