Τα νέα από το Βελεστίνο και τον Δήμο Ρήγα Φεραίο

Κάλεσμα του Συλλόγου Διοικητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο συλλαλητήριο της 23ης Νοεμβρίου κατά του LNG στον Παγασητικό

Στο πλευρό των φορέων και των πολιτών που αντιδρούν στην εγκατάσταση σταθμού αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον Παγασητικό Κόλπο τάσσεται ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Το Διοικητικό Συμβούλιο απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής στο μεγάλο συλλαλητήριο της Κυριακής 23 Νοεμβρίου, στις 11:30 το πρωί, στην παραλία του Βόλου, μπροστά από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Στην ανακοίνωση του Συλλόγου τονίζεται ότι οι πρόσφατες εξελίξεις καθιστούν φανερό πως η Ελλάδα μετατρέπεται σταδιακά σε «πύλη εισόδου του αμερικανικού LNG» και σε πεδίο ενεργειακών σχεδιασμών που εξυπηρετούν, όπως αναφέρεται, τα συμφέροντα μεγάλων ενεργειακών ομίλων και εφοπλιστών. Το σχέδιο για την εγκατάσταση μονάδας LNG στον Παγασητικό εντάσσεται –κατά τον Σύλλογο– στο πλαίσιο αυτών των διεθνών γεωπολιτικών και οικονομικών ανταγωνισμών, οι οποίοι «μπλέκουν την περιοχή βαθύτερα στον ενεργειακό πόλεμο», ενώ την ίδια στιγμή ο λαός βιώνει διαρκώς αυξανόμενη ενεργειακή φτώχεια.

Υπενθυμίζεται ότι σχετικοί σχεδιασμοί είχαν τεθεί στο τραπέζι ήδη από το 2015, από την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο της ελληνοαμερικανικής συνεργασίας και της προσπάθειας «απεξάρτησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το ρωσικό αέριο» μέσω προώθησης αμερικανικού σχιστολιθικού LNG.

Ο Σύλλογος υπογραμμίζει ακόμη ότι ο Βόλος βρίσκεται σε κίνδυνο, καθώς «η πολεμική προετοιμασία αγκαλιάζει πολύμορφα την περιοχή», μέσα από τα σχέδια για την ανάπτυξη ενός διευρυμένου «αμυντικού hub», που περιλαμβάνει στρατιωτικές βάσεις, λιμενικές και συγκοινωνιακές υποδομές. Κατά την ανακοίνωση, η όξυνση των ανταγωνισμών ανάμεσα σε αντίπαλα ιμπεριαλιστικά μπλοκ όχι μόνο δεν ενισχύει την ασφάλεια, αλλά «βάζει την περιοχή στο στόχαστρο αντιποίνων», με αναφορές ακόμη και στο παράδειγμα του Nord Stream.

Παράλληλα, επισημαίνονται οι σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα έχει η εγκατάσταση LNG στο οικοσύστημα του Παγασητικού, αλλά και οι κίνδυνοι βιομηχανικού ατυχήματος μεγάλης έκτασης, δεδομένης της εγγύτητας της προτεινόμενης θέσης με πυκνοκατοικημένες περιοχές, σχολεία, εργασιακούς χώρους και τη 111 Πτέρυγα Μάχης στη Νέα Αγχίαλο.

Ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καλεί τους εργαζόμενους και την κοινωνία να ενισχύσουν τον αγώνα και τη διεκδίκηση, σημειώνοντας ότι:

  • στόχος είναι να μην προχωρήσουν τα σχέδια εγκατάστασης των υποδομών LNG στον Παγασητικό και αλλού,
  • ο Βόλος και η χώρα πρέπει να πάψουν να αποτελούν ορμητήριο ενεργειακών, οικονομικών και στρατιωτικών σχεδιασμών του ευρωατλαντικού χώρου,
  • και απαιτείται η άμεση απεμπλοκή της Ελλάδας από τα επικίνδυνα πολεμικά σχέδια του ΝΑΤΟ, καθώς και το κλείσιμο των βάσεων στην περιοχή.

Το συλλαλητήριο της 23ης Νοεμβρίου αναμένεται να αποτελέσει κορυφαία στιγμή της τοπικής κινητοποίησης ενάντια στην εγκατάσταση LNG, με μαζική συμμετοχή πολιτών, φορέων και συλλογικοτήτων.

Πηγή www.thenewspaper.gr