Μπλόκο σε ένα πλοίο που μετέφερε μεγάλη ποσότητα λαθραίων καυσίμων στο λιμάνι του Βόλου έστησε η ΑΑΔΕ και μάλιστα. Κατασχέθηκαν 12.000 τόνοι λαθραίου ναυτιλιακού πετρελαίου.
Κάνοντας χρήση του ειδικού λογισμικού ανάλυσης ρίσκου, οι ελεγκτές ΑΑΔΕ προσέγγισαν στο λιμάνι του Βόλου πλοίο με σημαία Αγίου Χριστοφόρου και Νέβις.
Εκεί εντόπισαν περίπου 12.000 λίτρα ναυτιλιακού ντίζελ, για τα οποία δεν υπήρχε κανένα παραστατικό, ούτε τελωνειακό ούτε εμπορικό.
Σύμφωνα με τους ελεγκτές της ΑΑΔΕ, είναι μια συνήθης πρακτική αυτή που κάνουν κυκλώματα: περνάνε αυτά τα καύσιμα ως καταναλωθέντα ενώ δεν έχουν καταναλωθεί και στη συνέχεια τα προωθούν χωρίς παραστατικά στην αγορά.
Εκτός από την κατάσχεση του πετρελαίου, καταλογίστηκαν δασμοί και φόροι περίπου 9.000 ευρώ.
Μόνο με τιμολόγια οι συναλλαγές μεταξύ επιτηδευματιών από 1/1/27
Την ίδια στιγμή, η ΑΑΔΕ βάζει τέλος και στο εμπόριο των αποδείξεων αγοράς καυσίμων καθιστώντας υποχρεωτική από την 1η Ιουλίου την έκδοση τιμολογίου για να αναγνωριστεί αυτή η αγορά ως μη επαγγελματική δαπάνη.
Με αυτόν τον τρόπο δεν θα μπορούν οι επαγγελματίες να μαζεύουν και να αγοράζουν αποδείξεις καυσίμου από άλλους και θα μπορούν να περνάνε ως δαπάνες μόνο τα καύσιμα που έχουν πληρωθεί με τιμολόγιο.
Επιμέλεια: Μαρίνα Δεμερτζιάν
www.ertnews.gr














