Επιστολή προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μ. Σχοινά και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλή απέστειλε ο Αντιδήμαρχος Αγροτικής Ανάπτυξης του Δήμου Κιλελέρ Ευ. Παπαγιαννούλης με θέμα την άμεση βελτίωση και αναβαθμονόμηση του Συστήματος Παρακολούθησης Εκτάσεων (Μonitoring) και περιορισμό των άδικων ποινών που βασίζονται σε εσφαλμένη φωτοερμηνεία.
«Ως Δημοτική Αρχή του Δήμου Κιλελέρ γίναμε αποδέκτες πολλών παραπόνων από τους δημότες – καλλιεργητές μας για τις μη πληρωμές των ενισχύσεων καλλιεργειών αλλά και υπέρογκων ποινών σε καλλιεργητές (για παράδειγμα φακές, ρεβίθια, φασόλια κ.λπ). λόγω εσφαλμένου monitoring.
Λίγες ημέρες πριν από τις κρίσιμες πληρωμές και πιο συγκεκριμένα στις 12/5/2026 εμφανίστηκαν στο σύστημα του ΟΣΔΕ, αιφνιδιαστικά νέα ευρήματα monitoring σε αγροτεμάχια που δεσμεύτηκαν χωρίς επαρκή ενημέρωση, χωρίς σαφείς οδηγίες και χωρίς ρεαλιστικό χρόνο τεκμηρίωσης. Τελικά αυτά τα δεσμευμένα αγροτεμάχια δεν συμπεριλήφθηκαν στην πληρωμή στις 30/5.

Το Σύστημα Παρακολούθησης Εκτάσεων (Monitoring/AMS) σύμφωνα με τον ΚΑΝ. 1173/2022 δημιουργήθηκε ως ένα σύγχρονο ψηφιακό εργαλείο για τη σωστή απεικόνιση και επαλήθευση των καλλιεργειών, με στόχο την αντικατάσταση των επιτόπιων ελέγχων και τη διαφάνεια στις πληρωμές των ενισχύσεων. Δεν δημιουργήθηκε για να επιβάλλει άδικες ποινές στους παραγωγούς λόγω λανθασμένων φωτοερμηνειών ή αστοχιών των αλγορίθμων.
Ως Δήμος Κιλελέρ ζητάμε την άμεση βελτίωση και αναβαθμονόμηση του monitoring, τη σωστή αγρονομική ερμηνεία των καλλιεργειών, την πληρωμή της πραγματικά επιλέξιμης καλλιεργούμενης έκτασης, δικαίωμα διόρθωσης και ένστασης από την πλευρά του παραγωγού όπου υπάρχει αμφισβήτηση για την εναπομείνασα έκταση, καθώς και τον περιορισμό των άδικων ποινών που βασίζονται σε εσφαλμένη φωτοερμηνεία” επισημαίνει στην επιστολή του ο Δήμος Κιλελέρ
Στο θέμα αναφέρθηκε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μαργαρίτης Σχοινάς, ο οποίος συμμετέχει στη συνεδρίαση του Εθνικού Διαλόγου για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική της περιόδου 2028–2034. “Είμαστε σε καθημερινή επαφή με τη διοίκηση της ΑΑΔΕ . Τα οποιαδήποτε προβλήματα και δυσλειτουργίες προκύψουν θα αντιμετωπιστούν ακαριαία. Οι καθυστερήσεις που υπάρχουν οφείλονται στο ότι οι πληρωμές γίνονται με το νέο σύστημα λόγω της μετάβασης του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ και προϋποθέτουν εξονυχιστικούς ελέγχους. Σε καμία περίπτωση οι καλλιεργητές δεν θα χάσουν τις ενισχύσεις που δικαιούνται” τόνισε ο κ. Σχοινάς.
www.ertnews.gr















