Ανοιξιάτικα , δυό βδομάδες προ του Πάσχα και η ορεινή πατρίδα μας , μετράει «πληγές» , προβλήματα ασφαλούς προσβασιμότητας , τα οποία πλήττουν την τοπική οικονομία , δυσκολεύοντας την άνετη μετακίνηση επισκεπτών.
1.Μεγάλη η κατάπτωση βράχων στη μόνιμη…πληγή της Μ Σκάλας (2 χλμ από έδρα δήμου Αργιθέας ). Ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα .
Περνούν σχολικά , ΙΧ , λεωφορείο .
Ποιό επιτέλους το χρονοδιάγραμμα κατασκευής Στεγάστρου — Cut and Cover—από πρόγραμμα ΕΑΠ Αγράφων ;
Τι απαντούν: Περιφ Αρχή Θεσσαλίας και δημοτική Αρχή Αργιθέας ;
Έως την ολοκλήρωση θα υπάρχει ασφαλής βατότητα – διέλευση οχημάτων ;
2. Γιατί καθυστερεί η ασφαλτόστρωση από ΠΕ Τρικάλων στο τμήμα χωματόδρομου 3χλμ από Γκρόπες Τρικάλων ως όρια δήμου Αργιθέας ( Κατούσι ), που αποτελεί εναλλακτική διαδρομή για πολλούς Ανθηριώτες; Πόσα χρόνια ακόμη πρέπει να παρέλθουν …; Ζητάμε απάντηση !
3. Το αυτό πρέπει να γίνει και στην Εναλλακτική διαδρομή λόφου 5 Αδέλφια — περί 3 χλμ — προς αποφυγή οδικών σηράγγων Συκιάς ( βράχοι κα).
Τι απαντούν :η Περιφ Αρχή Θεσσαλίας και Υπ Υποδομών , λόγω εγκατάλειψης ημιτελών έργων φράγματος Συκιάς ;
3. Το άνωθεν τμήμα δρόμου (στενότητα) λίμνης Στεφανιάδας — επαρχιακή οδός 9- πότε θα ασφαλτοστρωθεί ή τσιμεντοστρωθεί ( μόλις 800μ).
Τι απαντούν : Δήμος κ Περιφέρεια ;
Επίσης για οδικό τελικό τμήμα από Αετοχώρι ως Β Μάραθο (7 χλμ );
4. Στον δρόμο προς Μονή Σπηλιώτισσας λίγο πριν την είσοδο στο ιστορικό Μοναστήρι το πρανές άνωθεν λίαν επικίνδυνο.
Χάσκουν τα βράχια , χρειάζεται στήριξη με πλέγματα , πριν συμβεί —ό μη γένοιτο- κακό . Ως πότε θα φυλάττει η Χάρι της Παναγίας ; Ζητείται και η παρέμβαση της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλιώτιδος .
5. Οι εργασίες σήμανσης έχουν προχωρήσει από ΔΤΕ Καρδίτσας , απαιτούνται όμως και νέες πινακίδες .
Όπως και τοποθέτηση στηθαίων – πλεγμάτων .
Η σωστή σήμανση — που όλοι πρέπει να προστατεύουμε— σώζει ζωές.
Επίσης αναβάθμιση δικτύων ΔΕΔΔΗΕ , συχνές οι διακοπές Ηλ ρεύματος …
Έχουμε στους δυστοπικούς καιρούς ,που ζούμε ανάγκη τα πάτρια εδάφη ως καταφύγια και προορισμούς αναψυχής.
Είναι αδιανόητο στην Ελλάδα της Ευρωζώνης να υπάρχουν ακόμη χωματόδρομοι δύσβατοι σε κεντρικά σημεία , περιφερειακής ή δημοτικής ευθύνης .
Η Κυβέρνηση οφείλει βάσει ευρωπαϊκών συνθηκών ( ΣΛΕΕ αρθ 174 επ) να χρηματοδοτήσει έργα εδαφικής – κοινωνικής συνοχής στα Ορεινά !
Ή να συνεχίσει τα έργα Αχελώου / φράγμα Συκιάς ( έγινε το 70% ) ή άλλως να καθαιρέσει με δαπάνη τα υπάρχοντα , αποκαθιστώντας το πολλαπλά πληγωμένο περιβάλλον και οδικό δίκτυο της ορεινής Θεσσαλίας – Αργιθέας .
Επόμενο βήμα η Υποβολή Αναφοράς στα Ευρωπαϊκά Όργανα – Κομισιόν /Δικαστήρια .
Η Αυτοδιοίκηση έχει βαρύ έργο , μακρύ δρόμο ως την δικαίωση μας … οι Αργιθεάτες – Θεσσαλοί ξέρουν να επιμένουν αγωνιστικά – μαχητικά .
Θεσσαλικά Βραγκιανά 27-3-26
Δημήτρης Παπακώστας
Αιρετός ΤΑ (25 έτη)— Νομικός















