Στους Δήμους Σοφάδων και Παλαμά- ως μέλη του Συνδέσμου Ύδρευσης, έριξε την ευθύνη για την καθυστέρηση λειτουργίας του διυλιστηρίου και κατ’ επέκταση του έργου ύδρευσης από τον Σμόκοβο, ο περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας, λέγοντας στο Περιφερειακό Συμβούλιο, στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, ότι δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν και «δεν ήθελαν» να το λειτουργήσουν.
Γι αυτό, πρόσθεσε, προωθούμε την λύση της ΔΕΥΑ Λάρισας, προκειμένου \να προχωρήσει το έργο.
Μάλιστα ο περιφερειάρχης επισήμανε στον ερωτώντα περιφερειακό σύμβουλο κ. Ψαχούλα ότι απευθύνει σε λάθος φορέα την ερώτηση για την ύδρευση της ανατολικής πλευράς του νομού από την Λίμνη Σμοκόβου.
Νωρίτερα ο αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας Κώστας Τέλιος είχε αναφέρει στοιχεία για το έργο τονίζοντας:
«Σχετικά με το έργο «ΥΔΡΕΥΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΝΟΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΛΙΜΝΗ ΣΜΟΚΟΒΟΥ» σας ενημερώνουμε ότι κατασκευάστηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και Κύριος του Έργου και αρμόδιος για την λειτουργία του είναι ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΜΟΚΟΒΟΥ. Χωρίζεται δε σε δύο υποέργα:
ΥΠΟΕΡΓΟ 1- ΕΡΓΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΕΡΟΥ
Το υποέργο έχει προϋπολογισμό 12.177.000€ και υπογράφτηκε σύμβαση με την εταιρεία «Κ/Ξ Ν. & Κ. ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΤΕ-ΜΥΒΑ Α.Ε.» ύψους 11.862.422,84 την 22/02/2016. Ολοκληρώθηκε εμπρόθεσμα την 02-10-2023 και έχει παραληφθεί από τον Κύριο του Έργου μετά την παρέλευση της περιόδου δοκιμαστικής λειτουργίας και συντήρησης.
ΥΠΟΕΡΓΟ 2 – ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ. ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΥΔΑΤΟΣ
Το υποέργο έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 29.175.600€ , δημοπρατήθηκε 29/12/2012 και με έκπτωση 37,63% κατοχυρώθηκε στην εταιρεία ΕΝΝΙΠΕΑΣ ΑΤΕ με ποσό σύμβασης 18.197.419,19 €. Το έργο ολοκληρώθηκε εμπρόθεσμα την 31-03-2023, όμως λόγω της θεομηνίας ΝΤΑΝΙΕΛ έγινε πρωτόκολλο ζημιών από ανωτέρα βία το οποίο υπογράφηκε την 21-12-2023.
Οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώθηκαν 31-08-2025 και έκτοτε γίνεται προσπάθεια να πληρωθεί με νερό το δίκτυο για τις απαραίτητες δοκιμές, πράγμα που κατέστη μέχρι σήμερα αδύνατο λόγω της αντικειμενικής δυσκολίας του Κυρίου του Έργου να λειτουργήσει το διυλιστήριο (Υποέργο 1).
Σήμερα με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με την ΔΕΥΑ Λάρισας για την σύναψη προγραμματικής σύμβασης με τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΜΟΚΟΒΟΥ για την λειτουργία του» έργου η οποία αν ολοκληρωθεί θα καταστεί δυνατή η λειτουργία του έργου εντός των επόμενων μηνών.
Π.Κ.















