Η αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών αποτελούν τον πυρήνα κάθε υπεύθυνης τοπικής αυτοδιοίκησης και με αυτό το σκεπτικό λειτουργήσαμε, κατά τη διάρκεια της θητείας μας από το 2014 έως το 2019.
Το έργο της ανάπλασης 21 πλατειών της Καρδίτσας, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ, που αφορά τις πλατείες στην συνοικία Καροπλεσίτικα, Σκυλοσόφου, εργατικά Αγίου Φανουρίου και μικρές παρεμβάσεις σε κοινόχρηστους χώρους στο σύνολο της πόλης, μελετήθηκε την περίοδο της δικής μας διοίκησης με στόχο να αλλάξει την όψη στις γειτονιές της πόλης μας. Αντιμετωπίσαμε αρκετά εμπόδια γραφειοκρατίας, όμως με την επιμονή μας επιτύχαμε την ένταξη στο Β.Α.Α. και μάλιστα η εκπόνηση της μελέτης έγινε από την Αρχιτέκτονα του Δήμου μας, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των δημοτών. Ωστόσο, καθώς το έργο σταδιακά ολοκληρώνεται, είναι χρέος μας απέναντι στους δημότες να αποκαταστήσουμε την αλήθεια σχετικά με την πατρότητα αυτού του έργου, αλλά και να επισημάνουμε τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην εξέλιξή του.
Το πιο εύκολο είναι να επισκέπτεται κάποιος ένα έργο να φωτογραφίζεται και να κόβει κορδέλες, αλλά η πραγματική αφανής δουλειά γίνεται πολύ πριν ξεκινήσουν τα έργα. Το συγκεκριμένο έργο δεν προέκυψε τυχαία, σχεδιάστηκε και μελετήθηκε από την δική μας διοίκηση. Η δική μας παρακαταθήκη στην σημερινή Δημοτική αρχή ήταν ο σχεδιασμός, η μελέτη και η εξασφάλιση της χρηματοδότησης όπως στα περισσότερα έργα που εκτέλεσε, δυστυχώς όμως για τους πολίτες της Καρδίτσας με καθόλου επιτυχία.
Η δική μας διοίκηση ήταν εκείνη που οραματίστηκε την ανάγκη για αναζωογόνηση των γειτονιών και ανέλαβε το δύσκολο κομμάτι της προετοιμασίας, όπου η Αρχιτέκτονας του Δήμου υπό τη δική μας καθοδήγηση, εκπόνησε την πλήρη αρχιτεκτονική και τεχνική μελέτη για κάθε μία από τις 21 πλατείες ξεχωριστά, προσαρμόζοντας τον σχεδιασμό στις ανάγκες της κάθε περιοχής. Εμείς διεκδικήσαμε, τεκμηριώσαμε και «κλειδώσαμε» τη χρηματοδότηση του 1,5 εκ. ευρώ και τέλος παραδώσαμε έναν φάκελο απόλυτα ώριμο και έτοιμο προς δημοπράτηση. Η σημερινή δημοτική αρχή παρέλαβε ένα έργο απολύτως έτοιμο, με εξασφαλισμένους πόρους και εγκεκριμένες μελέτες. Το μόνο που είχε να κάνει ήταν να προχωρήσει στην εκτέλεσή του. Αντ’ αυτού, βρίσκεται στον 7ο χρόνο της θητείας της και δεν το ολοκλήρωσε ακόμη
Για εμάς, αυτό που προέχει είναι το αντικειμενικό καλό της πόλης. Χαιρόμαστε που έστω και με αυτή την καθυστέρηση, το έργο που εμείς σχεδιάσαμε, μελετήσαμε και εξασφαλίσαμε την χρηματοδότηση του υλοποιείται. Είναι όμως απαραίτητο οι πολίτες να γνωρίζουν ποιος έχτισε τα θεμέλια αυτής της προσπάθειας και ποιος απλώς διαχειρίζεται -και μάλιστα με αργά αντανακλαστικά- τα έτοιμα αποτελέσματα. Καλούμε τη σημερινή δημοτική αρχή να εγκαταλείψει τις επικοινωνιακές φιέστες και να επιταχύνει τις εργασίες, ώστε οι κάτοικοι να απολαύσουν επιτέλους τις πλατείες που τους αξίζουν.
Ξυλομένος Κωνσταντίνος
Πολιτικός μηχανικός MSc Υποψ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης “ΑλλΑΓή_στην ΠΡάΞΗ”, πρ.Αντιδήμαρχος














