Σε αναμονή βρίσκεται η συζήτηση στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΚ αρχικά και στο Δημοτικό Συμβούλιο στη συνέχεια, του πενταετούς επιχειρησιακού προγράμματος της Δημοτικής Επιχείρησης που εμπεριέχει και την πρόταση τιμολογιακής πολιτικής.
Απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα του KarditsaLive.Net, ο διευθυντής της ΔΕΥΑΚ κ. Ζαγορίτης, επισήμανε είναι υποχρέωση της επιχείρησης η εκπόνηση του σχεδίου και αυτό έχει γίνει συμπεριλαμβάνοντας και την πρόταση.
Ειδικά για την τελευταία, για την οποία είχε υπάρξει αναφορά από τον δήμαρχο και πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ Βασίλη Τσιάκο σε Δημοτικό Συμβούλιο, ο κ. Ζαγορίτης υπογράμμισε πως πρέπει, βάσει νόμου, να είναι σύμφωνη με την ΚΥΑ τιμολόγησης και αυτό πρέπει να αποτυπώνεται στο φάκελο που καταθέτει κάθε ΔΕΥΑ στη Ρυθμιστική Αρχή για αποκτήσει διαχειριστική επάρκεια.
Ένα από τα απαιτούμενα για διαχειριστική επάρκεια, εξηγεί, είναι η ανάκτηση κόστους πόρου να είναι μεγαλύτερη του 95% και αν όχι να κατατεθεί τιμολογιακή πολιτική που θα αποδεικνύει ότι θα το πετύχεις. Η διαχειριστική επάρκεια, υπογραμμίζει είναι απαιτητή για να υποβάλεις πρόταση χρηματοδότησης σε προσκλήσεις. Χωρίς αυτή δεν σου δίνεται η δυνατότητα.
Όπως γίνεται κατανοητό έχει δημιουργηθεί ένας νομικός κλοιός που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε αυξήσεις. Και το ζητούμενο είναι το πότε θα παρθούν οι αποφάσεις που, ειδικά για το νερό, εμπεριέχουν και ένα επιπλέον πολιτικό κόστος. Ή αν θα αναζητηθεί κάποια άλλη διέξοδος σε γενικότερο επίπεδο κυρίως με μείωση του ενεργειακού κόστους των ΔΕΥΑ που τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευθεί (από το 2021 έως το 2026 αυξήθηκε μόνο το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος 1,5 εκατ. ευρώ μας είπε ο συνομιλητής μας).
Για το δεύτερο δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν υπάρχει πρόθεση και αν οι ΟΤΑ θα κινητοποιηθούν. Για το πρώτο ρωτήσαμε τον κ. Ζαγορίτη και μας είπε πως το θέμα θα έρθει σε κάποια από τις επόμενες συνεδριάσεις του Δ.Σ, της ΔΕΥΑΚ και είναι στην διακριτική ευχέρεια των μελών του το πως θα σταθούν απέναντι στην πρόταση.
Π.Κ.















