Ένα σκυλάκι που ζούσε νηστικό και διψασμένο μέσα σε σπίτι-χωματερή, στην οδό Λαρίσης στον Βόλο, εντόπισαν φιλόζωοι, μετά από καταγγελίες πολιτών στο σωματείο «Κόσμος και Φύση».
Το ζώο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έκλαιγε ασταμάτητα, γεγονός που κινητοποίησε φιλόζωους, οι οποίοι προσπάθησαν να προσεγγίσουν το σπίτι. Όταν έφτασαν στο σημείο, διαπίστωσαν ότι ο χώρος ήταν γεμάτος απορρίμματα και ότι το σκυλάκι ζούσε εγκαταλελειμμένο, χωρίς τροφή και νερό.

Στο σημείο κλήθηκε η αστυνομία, ενώ από την έρευνα προέκυψε, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι οι άνθρωποι που βρίσκονταν στο σπίτι δεν ήταν νόμιμοι ένοικοι, αλλά είχαν καταλάβει τον χώρο.
Πέρα όμως από τη διάσωση του ζώου, το περιστατικό αποκαλύπτει και μία άλλη, εξίσου σκληρή πλευρά: ανθρώπους που φαίνεται πως ζούσαν σε συνθήκες απόλυτης κοινωνικής εξαθλίωσης, μέσα σε έναν χώρο ακατάλληλο όχι μόνο για ζώο, αλλά και για ανθρώπινη διαβίωση.
Η υπόθεση αναδεικνύει ταυτόχρονα δύο κρίσιμα ζητήματα: την ανάγκη άμεσης παρέμβασης σε περιστατικά εγκατάλειψης και κακοποίησης ζώων, αλλά και την ανάγκη να εντοπίζονται εγκαίρως περιπτώσεις ανθρώπων που έχουν βρεθεί στο περιθώριο, χωρίς στέγη, χωρίς υποστήριξη και χωρίς στοιχειώδεις συνθήκες διαβίωσης.
Η κινητοποίηση των φιλόζωων αποδείχθηκε καθοριστική για τη σωτηρία του σκύλου. Το ερώτημα, ωστόσο, που μένει ανοιχτό είναι πόσο καιρό άνθρωποι και ζώο ζούσαν σε αυτές τις συνθήκες, χωρίς να έχει υπάρξει νωρίτερα παρέμβαση από τις αρμόδιες υπηρεσίες για τους “ενοίκους- καταληψίες”
www.ertnews.gr















