Τα νέα από το Βελεστίνο και τον Δήμο Ρήγα Φεραίο

128 τροχαίες παραβάσεις στη Θεσσαλία για μη χρήση κράνους – Πάνω από 100 σε ηλεκτρικά πατίνια!

Στο πλαίσιο της εκστρατείας με τίτλο «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους» συνεχίζονται οι τροχονομικοί έλεγχοι σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου της Θεσσαλίας, από αστυνομικούς Υπηρεσιών της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας.

Κατά την προηγούμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα από 15 έως 21 Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1.033 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν συνολικά 128 παραβάσεις, ως ακολούθως:

• Διεύθυνση Αστυνομίας Λάρισας: διενεργήθηκαν 545 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν συνολικά 84 παραβάσεις και συγκεκριμένα 7 σε οδηγούς δικύκλων (εκ των οποίων 3 σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής), 2 σε επιβάτες δικύκλων και 75 σε οδηγούς ΕΠΗΟ,

• Διεύθυνση Αστυνομίας Μαγνησίας: διενεργήθηκαν 278 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν συνολικά 18 παραβάσεις και συγκεκριμένα 14 σε οδηγούς δικύκλων και 4 σε οδηγούς ΕΠΗΟ,

• Διεύθυνση Αστυνομίας Τρικάλων: διενεργήθηκαν 102 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν συνολικά 17 παραβάσεις και συγκεκριμένα 1 σε οδηγό δικύκλου και 16 σε οδηγούς ΕΠΗΟ,

• Διεύθυνση Αστυνομίας Καρδίτσας: διενεργήθηκαν 108 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν συνολικά 9 παραβάσεις και συγκεκριμένα 3 σε οδηγούς δικύκλων και 6 σε οδηγούς ΕΠΗΟ.

Επισημαίνεται ότι, με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία δίνει σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στη μη χρήση κράνους, μέσω της αυστηροποίησης των ποινών, ως εξής:

• 350 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες για τον οδηγό δικύκλων (οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη).

• 350 ευρώ πρόστιμο για τον επιβάτη δικύκλων.

• 30 ευρώ πρόστιμο για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο.

Σκοπός της εκστρατείας δεν είναι η επιβολή κυρώσεων, αλλά η αλλαγή της αντίληψης σχετικά με την υποχρεωτική χρήση πιστοποιημένου κράνους, ως στοιχειώδους μέτρου προστασίας της ζωής.

Το κράνος δεν είναι αξεσουάρ – είναι «ασπίδα» ζωής.

Πηγή www.karditsalive.net